Дослідницький практикум №1
Тема. Дослідження процесу росту вегетативних органів.
Мета: дослідити
залежність росту рослин від температури та світла.
Обладнання та матеріали: квасоля, кришка, одноразові стаканчики, вата, бинт, дерев’яні шпажки,
скріпки, папір, лінійка, ручка, скотч, вода, грунт, презентаційний матеріал«фото-інструктаж».
Хід роботи
1.
Перший крок. Замочити квасолю у кришці на вологій подушці з вати та
бинту.
2.
Зробити на папері
фіксацію першого кроку, як на слайді презентації № 4.
3.
Після появи корінця
переходимо до другого кроку.
4.
Другий крок. Висаджуємо квасолю у стаканчики з ґрунтом, як на слайді №6.
Поливаємо водою. Фіксуємо дату висаджування квасолі, як на слайді №7. Чекаємо
появи пагону.
5.
Вже за кілька днів
буде помітно появу пагону. Чекаємо, щоб стебло розвинулось трішки більше у
довжину.
6.
Третій крок. Вимірюємо довжину стебла кожної рослини.
7.
Фіксуємо на папірці
дані, як на слайді № 10.
8.
Відправляємо
стакани з рослинами в різні світлові умови проростання на один тиждень.
9.
Всі попередні спостереження,
вимірювання фіксуємо у Таблиці 1.:
Таблиця 1. |
|
|
||
1 крок |
Дата замочування квасолі |
Дата проростання квасолі |
Кількість днів на проростання |
Умови |
|
|
|
-
вода |
|
2 крок |
Дата висаджування квасолі |
Дата появи пагону квасолі |
Кількість днів на появу пагону |
Умови |
|
|
|
-
вода, -
грунт |
10. Через тиждень фіксуємо спостереження і вимірювання у Таблиці
2.:
Таблиця 2. |
|||||
3 крок |
№ ст. |
Умови |
Приріст стебла |
Характер листя |
Забарвлення |
1 |
-
вода, -
грунт, -
пряме сонячне світло |
На початку – Через тиждень – Різниця – |
|
|
|
2 |
-
вода, -
грунт, -
відсутність прямого сонячного світла |
На початку – Через тиждень – Різниця – |
|
|
11. Формулювання висновку.
Висновок
Від чого залежить ріст і розвиток вегетативних органів
рослини?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Виконав (виконала) учень (учениця) 6-
класу ______________________
(прізвище ім’я)